top of page

הצלחה בראיון #5: למידה על האירגון

המשפט המפורסם, "אין הזדמנות שנייה לעשות רושם ראשוני טוב", רלוונטי מאין כמותו לסיטואציה של ראיון עבודה. ההכנה מתחלקת לשני חלקים, איסוף מידע על המעסיק והכנה תודעתית לראיון. היום נתמקד באיסוף מידע על המראיין, על הארגון ועל התפקיד שאליו אתם מועמדים. לגבי המראיין או המראיינת - מי עומד לראיין אתכם? האם יש לכם מכרים משותפים? האם יש לכם משהו אחר במשותף, כמו למשל תחביב, או רקע אקדמי, או משהו מהשירות הצבאי? תתפלאו כמה מידע אפשר לאסוף ממקורות גלויים. במידע הזה תשתמשו בתבונה, כדי להתחבב על האדם שיושב מולכם. אין צורך להשפריץ את כל מה שלמדתם עליו. מיצאו עוגן אחד להיאחז בו, כמו למשל תחביב משותף, ודברו על עצמכם בלבד, מיותר לחלוטין להזכיר את העובדה שאספתם מידע מוקדם. אגב, צאו מנקודת הנחה שגם המראיין שלכם אסף עליכם מידע. הוא כבר יודע מה עשיתם בחופשה האחרונה ומי החברים שלכם וסביר להניח שכבר גיבש עליכם דעה, עוד לפני שנכנסתם אל החדר.

לגבי האירגון – איך האירגון מציג את עצמו באתר שלו? מהם הערכים המשתקפים מהאתר? מה מהערכים האלה מדבר אליכם במיוחד? עד כמה המוצרים והשירותים של האירגון גורמים לכם להתלהב? מה אתם יכולים ללמוד על התפקיד המוצע מתוך האתר, ואיך תשכנעו שאתם הכי מתאימים למלא אותו?

ההכנות האלה יאפשרו לכם לשאול בראיון שאלות אינטליגנטיות לגבי התפקיד ולגבי המצופה מכם, ותתפלאו איזה רושם מצויין השאלה הנכונה, בזמן הנכון, יכולה לעשות.

הרי בינינו, כל אירגון רוצה עובדים שמתלהבים לעבוד בו, ובאמצעות התעניינות אמיתית ואותנטית תצליחו ליצור את הרושם הרצוי. בהצלחה!


פוסטים אחרונים
bottom of page