top of page

שינוי קריירה אחרי גיל 40

מכל הכיוונים אני שומעת את התסכול של אנשים יקרים שמילאו תפקידי ניהול בכירים, ושהיום, אחרי גיל 45-50 מתקשים למצוא עבודה חדשה. צודקים. זה מאד מתסכל ומאד לא פשוט. קבלו כמה תובנות שלי על התופעה ובסוף - גם רעיון שאולי תשמחו לנסות על עצמכם.

#1 על פי היכרותי את השוק, מי שמתקשה למצוא עבודה אחרי גיל מסויים, אלו בעיקר אנשים שמילאו תפקידים בכירים. מנקודת מבטו של המעסיק, יש שני סיכונים עיקריים שהוא מעדיף להימנע מהם, אם רק יוכל:

א. האירגון: החשש העיקרי הוא כי הצבה של אדם מנוסה מדי, שכבר ניהל מערכות גדולות יותר והשתכר שכר גבוה יותר, תהיה לזמן קצר בלבד. אף אחד לא יכול להבטיח לאירגון כי אותו אדם יתמיד בתפקיד הקטן על מידותיו. סביר להניח כי ברגע שיקבל הצעה טובה יותר, לא יהסס לעזוב ולקחת את ההצעה.

ב. המנהל הישיר: גם הוא, כמו כולם, רוצה לשמור על תפקידו. למה לו להסתבך עם מישהו שיכול לאיים עליו?

#2 לא נתקלתי באירגונים שמצהירים "אצלנו אין מקום למבוגרים".

יש אירגונים שמקבלים באהבה את בעלי הניסיון, כל עוד הכישורים, הניסיון, המוטיבציה וציפיות השכר עולים בקנה אחד עם צרכי האירגון.

#3 תובנה של חברתי Hagit Zahavi: לדאוג לתכנן את הקריירה השנייה עוד בעודך בשיא הקריירה הראשונה. מצב כזה מאפשר למי ש"אין רזרבות" להתחיל ולפעול מייד.

#4 לאנשים שפיתחו קריירה מרשימה בתחום מסויים, קשה לעיתים להיפרד מעולם התוכן אותו הם מכירים היטב. חשיבה מחוץ לקופסה, על תחומים בהם הניסיון שהם מביאים מעולם אחד יכול להועיל להם בעולם אחר, ביחד עם שחרור מאזור הנוחות המוכר, יכולה לפתוח אופקים חדשים.

דוגמה לחשיבה כזאת מחוץ לקופסה: קורס מדריכי טיולים לחו"ל. בשנה האחרונה השתתפתי בקורס של החברה הגיאוגרפית. זה היה תובעני, זה דרש ממני מאמץ גדול ביחד עם תחזוקה של עסק ומשפחה, ונהניתי מכל רגע. פגשתי אנשים בטווח גילאים רחב. אני שמחה לומר שזמן קצר לאחר תום הקורס, חלק מהם כבר התחילו לעבוד, ורובם נושקים ל-50. למי שמכיר את הקשר שלי לחברה הגיאוגרפית, אל תטעו לחשוב שאני מרוויחה משהו מלקדם את הקורס הזה, נהפוך הוא: ברגע זה הוספתי לעצמי מתחרים פוטנציאליים על המקום שלי בהדרכת טיולים. כן, שינוי קריירה הפך אצלי לסוג של הרגל, רק שהפעם אני לא מחליפה קריירה אחת באחרת, אלא משלבת עניין חדש בחיים.

בתמונה: חברי לקורס מדריכים של החברה הגיאוגרפית.

פוסטים אחרונים
bottom of page