top of page

איך זה עובד 5#: דילמת הבנג'י

עצה מעולה מאת מיכל גלבוע, מומחית לניהול קריירות:

עבודה תוך כדי הלימודים היא שילוב של רכבת הרים, בנג'י וחציית נהר סוער על גשר חבלים מתנדנד. מפחיד? מאתגר? כיף? זה תלוי בכם. השאלה הגדולה עליה נדבר היום, היא איך לשלב עבודה שתקדם אותנו לתפקידים הנחשקים לאחר סיום הלימודים, בהנחה שתרצו למצוא עבודה במקצוע אותו בחרתם ללמוד.

בשנה הראשונה והשניה לתואר הראשון, קל יותר להשתלב בעבודות כמו מלצרות, בטחון, שירות לקוחות וכד' – כל מה שמאפשר עבודת משמרות ועבודה בסופי שבוע וחגים.

החל מהשנה השלישית, כדאי להתחיל לבחון תפקידים שיאפשרו לכם להתנסות בתחום אותו אתם לומדים, ולהציב אתכם בעמדה טובה יותר לקבלת עבודה במשרה מלאה.

נכון, השכר בתפקידים האלה לרוב יהיה נמוך יותר מזה שיוצע לכם במשמרות, אך אם תוכיחו שאתם מחוייבים ומקצועיים, הסיכויים שלכם למצוא עבודה במקצוע בסוף התואר יהיו גדולים יותר.

כל זה נכון על אחת כמה וכמה כשמדובר בתואר השני.

בתואר השני, ברוב התחומים, אתם כבר יותר פנויים למשרה מלאה. אם חשבתם שכדאי לכם להמשיך ולעבוד במלצרות עד סוף התואר השני ואז להתחיל לחפש עבודה "אמיתית", חישבו שוב. התואר שלכם הוא אולי תנאי הכרחי כדי להתקבל למשרות רבות, אך הוא לגמרי לא מספיק ללא ניסיון קודם.

אגב, כל מה שאמרתי כאן רלוונטי בהנחה שאתם יודעים מה אתם רוצים להיות כשתהיו גדולים. יש כאלה שבנו קריירות מפוארות שהתחילו ממלצרות, התקדמו לניהול מסעדות והיום הם מנהלים רשתות של בתי קפה ומסעדות; רבים התחילו במוקדי שירות הלקוחות, התקדמו לניהול צוותים ומשם השתלבו במחלקות השיווק והמכירות של האירגונים בהם עבדו; אחרים הגדילו לעשות, נרשמו לקורס מדריכים לחו"ל ותוך כדי הלימודים התפרנסו היטב מהדרכת טיולים בחו"ל, משרה נחשקת שהפכה אותם למועמדים אטרקטיביים לתפקידים רבים בהמשך.

אז... גשר חבלים? בנג'י? רכבת הרים? מה יביא אתכם אל היעד הנחשק? העיקר שיהיה בהצלחה!

פוסטים אחרונים
bottom of page