top of page

מכתב מקדים טוב הוא כמו... חץ מקופידון.



הוא פוגע בנקודה שאינה בהכרח רציונלית, ועשוי להביא את מי שמקבל את קורות החיים שלכם, להשקיע כמה שניות נוספות בשקילת המועמדות שלכם.

אל תטעו, מכתב מקדים לא יהפוך את הניסיון שלכם לרלוונטי כאשר הוא לא, אבל הוא יכול לעשות הבדל משמעותי כשהניסיון הוא "על יד".

זה כמובן תלוי גם בדרישות התפקיד וגם בנכונות של המעסיק להתפשר על ניסיון כדי לקבל את האדם שלאורך זמן ישתלב ויהיה בעל תרומה משמעותית לאירגון.

מכתב מקדים אפקטיבי ישפר את הסיכוי שמי שקורא את קורות החיים שלכם ישמור אותם להזדמנות אחרת.

כתבתי לפני כשבועיים על חשיבות ההשקעה בקורות החיים והתאמתם לכל משרה מחדש. מכתב מקדים אינו תחליף לזה, אבל הוא בהחלט יכול להיות התוספת שתופסת.


אז מה יהיה במכתב מקדים אפקטיבי, כזה שישאיר אימפקט על מי שמקבל את המייל מכם?

אפרופו קופידון, יהיו בו שני מרכיבים עיקריים: מיקוד במטרה ותשוקה.

מיקוד במטרה: כמו קורות החיים, גם המכתב יותאם לכל פניה שלכם, והוא יתייחס באופן ספציפי לאירגון המגייס (אם ידוע לכם מהו האירגון) ולמשרה המוצעת (בהנחה שיש משרה כזאת). מיקוד מטרה פירושו להתייחס למה שמחפשים, לאתגרי האירגון כפי שאתם מבינים אותם ולניסיון, שלדעתכם בזכותו אתם תהיו "האנשים הנכונים".

תשוקה: תבטאו את התשוקה שלכם לעסוק בתפקיד המוצע ו/או לעבוד באירגון, בכך שתציינו במפורש מדוע אתם רוצים את התפקיד, מדוע אתם משתוקקים לעבוד בחברה שפניתם אליה, ובכך שתהיו אישיים ותאפשרו לצד השני לראות מי אתם, מעבר לעובדות היבשות.


רק, בבקשה, אל תזייפו. זיופים לא ישרתו אתכם לאורך זמן. אם אתם לא באמת רוצים את המשרה, אם אתם שולחים קורות חיים כי אתם חייבים למצוא עבודה - אל תזייפו התלהבות.

תהיו אותנטיים, תהיו ממוקדים בצורך של הצד השני, תהיו ספציפיים.


ומשפט לסיכום - המכתב המקדים צריך להופיע בגוף המייל, כדי "להרים" לקורות החיים ולגרום לנמען לקרוא אותם בעיניים טובות.


בהצלחה!


פוסטים אחרונים
bottom of page