• אורלי פינקלמן

לחשוב כמו טאלנט (אליאב אללוף)

בחודש אפריל האחרון, אליאב אללוף הנחה ובינר שכותרתו היתה "לחשוב כמו טאלנט". בנדיבותו, גם סיכם את הטיפים העיקריים שנתן שם וגם אישר לי לשתף אתכם את התובנות שלו.



1. הבוסים הם הלקוחות.

תחשבו על הבוסים בתור לקוחות, ותחשבו מה הלקוחות צריכים? למשל, תבינו מהם הדברים שהמנהלים שלכם שונאים לעשות, ותהפכו להיות מומחים בהם. תציעו להם לעשות את העבודות השחורות. (סיפור מזכירת הקבלה שהפכה להיות מנהלת שיווק). אם הבוס מבקש משהו או הלקוח מבקש משהו – עושים קודם כל את מה שהבוס ביקש.


2. כמו שאתם עסוקים בעצמכם, המגייס עסוק בעצמו.

כדי לקבל את התפקיד, צריך לזכור שהסיכוי של אסטרטגיות מסוג "לשלוח קורות חיים לכל מי שאני מכיר" או "לשלוח לכל מודעת דרושים שאתה פוגש" נמוכים מאוד. אסטרטגיה טובה לחיפוש עבודה זוכרת, בין היתר, שיש שני דברים שמאוד חשובים לאדם ששוקל לגייס אותך: (א) כמה שפחות מאמץ בתהליך הגיוס ו(ב) לצמצם סיכון לכך שיאשימו את המגייס בגיוס לא טוב. דברים כמו: - לתת למועמד הזדמנות - לדאוג שלמועמד תהיה משכורת כי יש לו משפחה לפרנס והרבה הוצאות - להאמין בפוטנציאל של המועמד

חשובים בעיקר לכם. הם *אינם* כלולים במערך השיקולים של המגייס.


3. אופטימיזציה של קו"ח

אם אתם מגישים קורות חיים, תדאגו לקרוא 5-10 מודעות דומות, סמנו לכם את מילות המפתח שחוזרות על עצמן, ותדאגו שהן יהיו ברזומה. כמו אופטימיזציה של מנועי חיפוש SEO – רק ברזומה שלכם. לא משנה אם זה בנאדם או רובוט שסורק את קורות החיים שלכם – בפעם הראשונה, כמעט אף אחד לא קורא. יש לכם עד 10 שניות "להקפיץ" להם את מילות המפתח, או שקו"ח מגיעים לפח האשפה.


4. *בונוס* מי צריך להשתנות, אתם או העולם?

כדי שדברים טובים יקרו לכם, מי צריך להשתנות: אתם או העולם? גם כדי לקבל את הג'וב וגם כדי להצליח בו – אתם צריכים להפסיק לכעוס על זה שהעולם לא עובד כמו שנוח לכם - ולחשוב כמו טלנט. (למשל, שקף 12 במצגת שנמצאת כאן). וזה אומר לפעמים לחשוב יצירתי, לתת יותר ממה שמצפים מכם, לעשות דברים שאנשים אחרים רואים בהם עונש או מטלה, להבין איך לפתור את הבעיות של המנהל מבלי שאיש ביקש מכם לעשות זאת, ועוד. (כמו למשל, סיפור RACKSPACE).


אתם מוזמנים לשתף. בהצלחה!