• אורלי פינקלמן

חמש תובנות אישיות על מיתוג אישי

היום, כששואלים אותי מה אני עושה, אני עונה: מספרת סיפורים ומחברת חיבורים, מאנשי הגם וגם.

גם מדריכת טיולים בחו"ל,

גם מרצה על תרבות יוון, גם מומחית להשמה וגיוס עובדים וגם מנחה נשים בתהליך "להיות גיבורת הסיפור שלך", באמצעות יצירת סיפור מקדם הצלחה.


עד לפני שמונה שנים הייתי שכירה שמחה בחלקי. נשאתי בגאווה את התואר סמנכ"ל השיווק של סטימצקי; ניהלתי את השיווק של מחלקת התרופות ללא מרשם ומוצרי הצריכה בטבע ישראל; ניהלתי את מחלקת איכות השירות בסלקום, ולפני כן הייתי מנהלת התקשורת השיווקית שם, בשנים בהן תקציבי הפרסום של הסלולר היו התקציבים הנחשקים ביותר במשק. במקביל לניהול העסק שלי, הייתי מספר שנים חברת הנהלת מלכת המדבר.

ולמה אני מספרת לכם את זה? כי היום אני קוטפת את הפירות של המותג שבניתי לעצמי לאורך השנים בהן עבדתי באירגונים, והחלטתי לשתף אתכם – מה הרווחתי מלהיות מותג ומה הדברים שבדיעבד עבדו בשבילי היטב.

אז מה יצא לי מההשקעה במותג של עצמי?

א. תמיד היה לי קל למצוא תפקידים מעולים, בתחום השיווק, בחברות מצויינות.

ב. עברתי בקלות בין חברות מתחומים שונים – מתקשורת לפארמה, משם לקמעונאות ומשם לתיירות; כמי שעוסקת היום בהשמה אני יכולה לומר באחריות שלמעברים האלה יש קשר ישיר לערך המותג, בעולם שבו המעסיקים מחפשים ניסיון מדוייק ואינם מוכנים להתפשר.

ג. בגיל 50 יצאתי לעצמאות ובניתי לעצמי קריירה חדשה לגמרי, בזכות המוניטין והקשרים שטיפחתי.


ואיך עשיתי את זה?

הדרך שלי להגיע למקום בו אני נמצאת היום לא היתה מתוכננת במיוחד, ואני לא יכולה להתחייב שבזמן אמת היתה לי אסטרטגיה מודעת. יחד עם זאת, כשאני מנתחת לאחור את מה שהיה, יש לי חמש תובנות ואותן אני שמחה לחלוק אתכם.

1. למה? השאלה הכי חשובה שאתם צריכים לשאול את עצמכם, יום יום: למה. למה אני עושה את זה? כשאתם מחוברים לסיבה העמוקה שבגללה אתם עושים דברים, אתם הרבה יותר מדוייקים, בכל דבר שתעשו.

2. איך? זו השאלה החשובה הבאה, ומומלץ לבחון את עצמכם לאורה, יום יום. פה, לא נעים להודות, יש פער גדול מאוד בין ה"איך" המושלם שהייתי רוצה לספר לכן עליו לבין ה"איך" שהיה בפועל. מצד אחד, תמיד הלכתי בעקבות הערכים המרכזיים שלי - חריצות, נדיבות, יצירתיות ונאמנות. מצד שני, בכל פעם שמשהו לא הלך בדרך שלי, היתה לי נטיה להגיב בצורה אמוציונלית, לעיתים חריפה ובלתי נסבלת. לקח לי הרבה שנים ללמוד לנהל את התגובות האלה, שפעם היו מוציאות מאיזון גם אותי וגם את הסביבה, והיום הן כמעט לא קיימות. ולמה בכל זאת יצאתי מזה בשלום? כי ה"למה" שלי היה מאוד חזק והוא הוביל אותי להתרומם בכל פעם מהתסכולים ולהמשיך לפעול למען המטרה.

3. שילטו בנראטיב שלכם. אתם רוצה שיעריכו אתכם כיצירתיים ויוזמים (למשל)? תהיו יצירתיים. תיזמו מהלכים. תוציאו אותם לפועל ואז תדאגו שכולם יידעו מה היה חלקכם בתהליך. אתם נמצאים בתוך קונפליקט ולא בטוחים איך לצאת ממנו עם הראש מורם? חיזרו ללמה ולאיך שלכם, זהו את המטרה האמיתית שאתם רוצים להגשים ותכננו בקור רוח את אופן הפעולה שלכם.

4. בחרו את המנטורים שלכם. תמיד תשאפו לעבוד עם מנהל שהוא עצמו מותג ויחד עם זאת הוא דואג לטפח אתכם בכל דרך אפשרית: מעניק לכם ידע, לא מוותר לכם על איכות, חושף אתכם לדרגים הבכירים באירגון, מפרגן בכל הזדמנות בגלוי ומעצים אתכם. כן, גם אפקט ההילה שלו חשוב להצלחתכם. לא תמיד המנהלים שלכם יהיו ראויים לכך שתישאו אליהם עיניים. במקרים כאלה, מיצאו לעצמכם מנטור או מנטורית, רצוי מתוך האירגון. מישהו או מישהי שתמיד ישמרו עליכם, ישקפו לכם את המציאות, יעזרו לכם לראות דברים בפרופורציות ולהתמודד עם הקשיים שתיתקלו בהם.

5. השקיעו בנטוורקינג. טפחו את הקשרים שלכם עם לקוחות, ספקים, קולגות, ממשקים פנימיים וחיצוניים. אלה יהפכו להיות הנכסים הגדולים ביותר שלכם כשתחליטו לחפש את האתגר הבא.

רוצים לשמוע עוד על הדרך שלי לעזור לכם למתג את עצמכם? מוזמנים לקרוא את הפוסט שהקדשתי לזה, כאן

.